تسلا باتری‌های مشهورش را به خانه‌ها می آورد

جدیدترین محصول تسلا یک باتری خانگی خواهد بود که نیاز الکتریسیته خانه‌ها را برای مدتی طولانی تأمین خواهد کرد.

تسلا نتوانست به پیشبینی فروش خود در سه ماهه چهارم سال 2014 برسد (پیشبینی 11 هزار بوده، در حالی که فروش اصلی مدل S حدود 9800 دستگاه بوده) اما ایلان ماسک رییس این کمپانی بار دیگر با خبری خوش به میان سرمایه گذاران و خبرنگاران آمد.

به گفته ماسک، تسلا در حال کار بر روی یک محصول جدید است. این محصول یک پک باتری برای مشتریان خانگی است که می‌توانند در مصارف مختلف از آن استفاده کنند. به نظر طراحی این باتری به اتمام رسیده و تولید آن نیز ظرف شش ماه آینده آغاز می‌شود. تسلا هنوز در حال بررسی زمان رونمایی از این محصول است، اما ماسک گفت که از نتیجه این پروژه بسیار راضی است و این باتری را یک محصول «واقعا فوق العاده» توصیف می‌کند.

اما این باتری به چه شکل خواهد بود؟ شاید نمونه مشابه حال حاضر بازار بتواند درکی دقیق‌تر از محصول جدید تسلا به ما ارائه کند. خودروی تویوتا Mirai دارای یک باتری سلولی هیدروژنی است که صاحب خودرو می‌تواند آن از خودرو جدا کرده و از آن در تأمین نیروی الکتریسیته موردنیاز خانه استفاده کند. این باتری طبق بررسی‌ها می‌تواند یک خانه اندازه متوسط را تا یک هفته تأمین کند.

بسیاری از کمپانی‌های سیلیکون ولی هم اکنون از ایستگاه‌های شارژینگ رایگان در خیابان‌های اطراف محل کار خود بهره می‌برند. تصور کنید که چه تعداد از این کمپانی‌ها و خانه‌ها با شارژ این باتری‌ها، از هزینه‌های الکتریسیته خود کم خواهند کرد. همچنین در شرایط اظطراری و قطع برق نیز می‌توان از این باتری‌ها به عنوان جنراتورهای جانبی استفاده کرد.

ایلان ماسک سال گذشته در مورد این پروژه گفته بود: «ما در حال بررسی یک باتری برای خانه‌ها و نه خودروها هستیم. چیزی که شبیه به باتری مدل اس باشد؛ مسطح باشد؛ روی دیوار جا خوش کند و دارای کاور زیبایی باشد، مضاف بر اینکه دارای یک مبدل دو جهته یکپارچه (Integrated Bi-directional Inverter) باشد که به آسانی قابل استفاده باشد.»

جی‌بی استراوبل، رییس بخش فنی تسلا نیز در همان مراسم گفته بود: «میزان درخواست طولانی مدت برای سیستم‌های ذخیره انرژی غیرمتحرک بسیار بالاست. ما گام‌های بلندی در حوزه تکنولوژی‌های مرتبط با آن برداشته‌ایم و با کمپانی‌های تأمین کننده انرژی بسیاری در این خصوص گفتگو کرده‌ایم.»

حالا به نظر می‌رسد که طرح و نقشه‌های یک سال گذشته تسلا به واقعیت نزدیک شده و این کمپانی آماده می‌شود که به مناسبت‌های مختلف جزئیات بیشتری از آن را به بازار منتقل کند.

منبع : دیجیکالا


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 24 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط محمد وحید باقری

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 80
بازدید ماه : 176
بازدید کل : 18510
تعداد مطالب : 47
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1